niepelnosprawni.konecki.powiat.pl

Pragniemy poinformować o wdrożeniu inicjatywy zapowiadanej przez Pełnomocnika Rządu ds. Osób Niepełnosprawnych i zatwierdzonej przez Radę Nadzorczą PFRON w dniu 19 czerwca 2024 r., a polegającej na dofinansowaniu do energii elektrycznej dla osób z niepełnosprawnością korzystających z koncentratora tlenu lub respiratora. Do programu „Aktywny Samorząd” wprowadzone zostanie nowe zadanie – pomocy w kontynuowaniu rehabilitacji w formie wentylacji domowej (Obszar E). Kto może uzyskać środki na dofinansowanie energii elektrycznej? Osoba posiadająca stopień niepełnosprawności (w przypadku osób do 16 roku życia - orzeczenie o niepełnosprawności), która korzysta z koncentratora tlenu lub respiratora w ramach świadczenia udzielanego przez ośrodek domowego leczenia tlenem lub ośrodek wentylacji domowej tj. pod opieką zespołu długoterminowej opieki domowej dla pacjentów wentylowanych mechanicznie lub pod opieką poradni/ośrodka/zespołu domowego leczenia tlenem.

Kto jest Wnioskodawcą, kto może złożyć wniosek? Wniosek możesz złożyć: we własnym imieniu – gdy jesteś pełnoletni i masz zdolność do czynności prawnych, w imieniu i na rzecz osoby niepełnoletniej – gdy jesteś rodzicem lub opiekunem prawnym tej osoby, w imieniu i na rzecz osoby pełnoletniej nie posiadającej zdolności do czynności prawnych – gdy jesteś opiekunem prawnym tej osoby, w imieniu osoby udzielającej Ci pełnomocnictwa (notarialnego lub w zwykłej formie pisemnej – wzór takiego pełnomocnictwa znajdziesz pod adresem: Pełnomocnictwa w SOW w zwykłej formie pisemnej - portal informacyjny SOW (pfron.org.pl)

Gdzie złożyć wniosek? W Systemie Obsługi Wsparcia finansowanego ze środków PFRON (SOW): https://sow.pfron.org.pl Osobiście w siedzibie Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie ul. Spółdzielcza 3, 26-200 Końskie Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. bezpłatna Infolinia dostępna w dni robocze w godzinach 9.00 – 17.00 numer 800 889 777
W jakim terminie złożyć wniosek? Od dnia 28 października 2024 r. do dnia 30 listopada 2024 r.

Jak często można składać wniosek? Można złożyć wniosek o dodatek za każdy miniony miesiąc. Pierwszy miesiąc, za który można przyznać dodatek, to lipiec 2024 r. Przysługuje tylko jeden dodatek za każdy miesiąc w roku. Jaki jest przedmiot pomocy? Jest to dodatek na pokrycie kosztów opłaty za energię elektryczną w formie refundacji kosztów energii elektrycznej, związanych ze zwiększonym jej zużyciem w związku ze stałym, intensywnym korzystaniem z koncentratora tlenu lub respiratora. Jaka jest wysokość pomocy? 100 zł miesięcznie. Możemy zrefundować koszty poniesione od dnia 1 lipca 2024 r. Okres objęty refundacją kosztów opłaty za energię nie może być dłuższy niż 6 miesięcy (600 zł) i krótszy niż 3 miesiące (300 zł).

Co zawiera wniosek? Jakie są załączniki? Przygotuj skan lub kopię swojego orzeczenia o niepełnosprawności lub o stopniu niepełnosprawności. Potrzebne będzie również zaświadczenie potwierdzające, że korzystasz z respiratora lub koncentratora tlenu (lub z obu urządzeń). Pamiętaj, że to podstawa do wypłaty dodatku w ramach Twojego wniosku. Sprawdź, czy wypełnione zaświadczenie zawiera wszystkie dane i czy zostało poprawnie podpisane. Zaświadczenie może być: podpisane (wraz z pieczątką imienną) przez lekarza lub lekarza specjalistę lub fizjoterapeutę lub pielęgniarkę z zespołu realizującego świadczenie długoterminowej opieki domowej dla pacjentów wentylowanych mechanicznie lub pod opieką poradni/ośrodka/ zespołu domowego leczenia tlenem, lub opieczętowane przez świadczeniodawcę (placówkę medyczną, która realizuje dla Ciebie opiekę domową) i podpisane przez osobę upoważnioną przez tę placówkę. Wniosek musi być przez Ciebie podpisany! z użyciem podpisu elektronicznego, za pomocą profilu zaufanego/tymczasowego profilu zaufanego, możesz też wypełnić wniosek w systemie SOW, wydrukować go i podpisać oraz przekazać go w wersji papierowej do Realizatora programu. Pamiętaj, że rozpatrywany jest tylko kompletny wniosek – tzn. zawierający wszystkie wymagane dane i załączniki.


Wszelka dokumentacja oraz formularz wniosku pojawią się na stronie Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Końskich oraz w siedzibie Centrum niezwłocznie po otrzymaniu informacji z Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych.


Zapraszamy do składania wniosków!